неделя, 2 април 2017 г.

March Wrap-up & April TBR & Международен ден на детската книга

                                        Здравейте! 
Измина още един месец и това е причината да съм тук с този пост. Март беше натоварен месец, а април се очертава да е още по-натоварен - пожелайте ми късмет! Предвид този факт, както и в сравнение с предишните месеци съм доста доволна от месечната ми равносметка - цели седем книги! Да не повярва човек! Да, част от тях за стихосбирки, но това не ги прави по-малко ценни. Много съм развълнувана и да се докосна до книгите, които съм планирала за месец април.




Международен ден 
на детската книга


                        Макар и да не си спомням ясно книгите, спомените как баба ми чете детски книги, които двете сме избрали от библиотеката за мен са безценни и незабравими, пълни с топлина и уют. За съжаление, аз много рядко се сещам за тези спомени. Но като се сетя, усмивката, която ми се лепва на лицето и чувството за обич ми изпълват очите със сълзи от щастие. Замислете се и вие. За онези вечери, когато някой ви е чел "Банани с пижами" или пък традиционните приказки като "Червената шапчица", "Белоснежка и Червенорозка" и много други. Усещате топлината и радостта, нали? 

Сега е ваш ред да създадете такива спомени с вашето детенце, вашите внуци, братовчеди, племенници, братя и сестри. Само си помислете за радостта, която ще изпитат от тези спомени в бъдеще. Не си ли заслужава отделеното време?
А така можете и да отпразнувате вашите мигове на щастие, както и да видите скритият смисъл в тези книжки. Ето и едно цитатче от една любима книга.


"Хубави сте, но сте празни - продължи малкият принц. - За вас не може да се умре. Разбира се, случаен минувач би помислил, че моята роза прилича на вас. Но тя сама е много по-важна от вас всичките, защото тъкмо нея поливах. Защото тъкмо нея поставях под стъклен похлупак. Защото тъкмо нея пазех с параван. Защото тъкмо върху нея убих гъсениците (освен две-три, за пеперуди). Защото тъкмо нея слушах да се оплаква, да се хвали и дори понякога да мълчи. Защото е моята роза."



MARCH WRAP-UP



1. "Milk and Honey" - Rupi Kaur 
Моята оценка: 5/5
Започнах месеца с тази невероятна стихосбирка. Още от първата страница, чак до последната разгръщах страниците с огромно желание. Прекрасна поезия, изображения на място и чувства. ЧУВСТВА! Стихосбирката преливаше от тях! От най-ежедневни до най-конкретни и специфични. От нещата, които могат да се обсъждат над чаша кафе до онези, които се крият в дълбините на душата. Тази стихосбирка е невероятна! Приемам предложения за други подобни! 

2. "Неосъзнато бягство" - Силвия Жекова *ревю*
Моята оценка: 3/5
С много интересен замисъл, интересни герои, които биха могли да бъдат с една идея по-добре изградени и много обрати в сюжета, тази книга през цялото време ме държеше в напрежение за тъй очакваната развръзка, защото в моята теория имаше огромни липсващи парчета. Също щях да бъда по-доволна, ако жаргоните бяха с идея-две по-малко, но все пак четивото си остава леко, неангажиращо и разпускащо.

3. "The Princess Saves Herself in this one" - Amanda Lovelace
Моята оценка: 4,5/5
Това, което мога да кажа за тази стихосбирка не се различава много от това, което казах за "Milk and Honey". Определено разбирам защо в GoodReads е №1 поезия на 2016. Не знам какво, но нещо неопределено сякаш ми липсваше или пък ми беше в повече и това е причината да дам 4,5/5.

4. "All the Things I Never Said" - Mae Krell
Моята оценка: 3/5
Макар и да имаше доста добри неща в стихосбирката, имаше и доста, които не ми харесаха. Или бяха прекалено плитки или пък звучаха като цитирани от GoodReads. Имаше и такива, които меко казано ме смутиха. Все пак заради добрите попадения се радвам, че я прочетох.

5. "Последен в мрака" - Александра Олива *ревю*
Моята оценка: 4,5/5
Стилът на писане на авторката меко казано е увлекателен, през цялото време държащ на тръни, корицата - мрачна, сюжетът - още по-мрачен и интригуващ, самата история - пълна с напрежение и емоции, а героите много добре изградени и наистина разнообразни. 

6. "Хайде всички да убием Констанс" - Рей Бредбъри
Моята оценка: 3,5/5
Имах големи очаквания. Все пак авторът е Бредбъри, а това е първата негова книга, която чета. Мога да кажа, че останах разочарована. Много интересен сюжет, интересни герои, но липсваше многоизмерност на всичко това, а по стила на писане, който също беше добър, си личеше, че самият замисъл е бил такъв - може би леко хумористичен? Не знам как да я опиша, но книгата не беше това, което очаквах. Сякаш книгата е била написана на шега. Все пак ще дам втори шанс на Бредбъри, както заради други мнения, които прочетох за тази книга, така и защото все още не съм се докоснала до най-доброто от него.

7. "Ангелски свят" - Сюзън Ий *скоро очаквайте ревю*
Моята оценка: 4,5/5 
Завършвам месеца с продължението на книгата, която прочетох първа през първия месец от годината. Всичко беше много интересно и увлекателно и неусетно я прочетох за няколко дена. Мисля, че доста неясни въпроси получиха отговор в тази книга, а постоянното напрежение и действия, сякаш правеха всичко по-реално. Все пак макар и през цялото време да се случваха важни неща, ми се иска да имаше няколко по-кулминационни моменти.

Любимите ми произведения от трите стихосбирки можете да видите тук.

APRIL TBR 



1. "Нещо повече от любов" - Джули Джеймс
2. "Дневникът на Ане Франк"
3. "Краят на вечността" - Айзък Азимов
4. "Преди изгрев слънце" - Янислава Вълкова
5. "Краят на дните" - Сюзън Ий

А вие какво четохте през изминалия месец?
-Сю. (:

6 коментара:

  1. ,,- Не мога да играя с теб - отвърна лисицата. - Не съм опитомена.
    - Ах, извинявай - каза малкият принц.
    Но като помисли, добави:
    Търся приятели. Какво значи "да опитомиш"?
    - Това е нещо отдавна забравено. Значи "да се обвържеш".
    - Да се обвържеш ли?
    - Разбира се - потвърди лисицата.- За мен ти още си само момченце, което прилича на сто хиляди други момченца. И нямам необходимост от теб. А и ти нямаш необходимост от мен. За теб аз съм лисица, която прилича на сто хиляди други лисици. Но ако ме опитомиш, ние ще изпитваме необходимост един от друг. За мен ти ще бъдеш единствен на света. За теб аз ще бъда единствена на света...Животът ми е еднообразен. Малко е досадно. Но ако ме опитомиш, в живота ми ще грейне слънце. Ще чувам шум от стъпки, съвсем различен от всички други. Стъпките на другите ме прогонват под земята. Твоите стъпки ще ме викат като музика да изляза от дупката. Освен това погледни! Виждаш ли житните ниви ей там? Аз не ям хляб. За мен житото е безполезно. Житните ниви не ми напомнят нищо. И това е тъжно! Но твоята коса е с цвят на злато. И когато ме опитомиш, ще бъде прекрасно! Житото, което е златисто, ще ми напомня за теб. И ще обичам шума на вятъра в житата..."
    -,,Малкият принц", Антоан дьо Сент-Екзюпери

    Моят любим откъс от ,,Малкият принц"- една от най-смислените книжки, до които съм се докосвала. Това е за деня на детската книга. :)
    Обобщението, което си направила ми допадна от гледна точка на това, че не беше публикувала нищо за книгата, която ме интересуваше особено много- ,,Хайде всички да убием Констанс". Определено харесвам стила на Бредбъри и това може би се дължи на това, че аз прочетох ,,451 градуса по Фаренхайт", която е и най-известната му книга. Мислех да чета Констанс, но след като прочетох твоето мнение реших, че ще изчакам още малко.
    П.П. Постът ми харесва много. Особено началото. :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много ти благодаря, Гери! Напълно съм съгласна с това, което каза за "Малкият принц". Ако искаш можеш и да започнеш Констанс - не се знае, може и да ти хареса. :)

      Изтриване
  2. "Малкият принц" е единствената книга, която съм препрочитал, и то не веднъж, а близо 4 пъти. Много ми хареса когато я прочетох за първи път- мисля, че бях 3-ти клас и ни беше в задължителната литература. Едва ли тогава съм навлезнал в смисъла на книгата и съм си взел поуки, но с всяко препрочитане намирам нещо ново. Това е детската книжка, която не е само за деца, или поне аз я приемам така. Антоан дьо Сент-Екзюпери е написал толкова малка книжка, но с толкова многа съдържание. Изключително радостен съм, че ми напомни за книжката- в най-скоро време ще я препрочета за 5-ти път! :)
    За другите книги и стихосбирки не съм чувал много, затова се доверявам на твоята преценка.
    За "Пенрин и краят на дните" ми говори всеки човек, който чете, и мисля, че е крайно време да започна поредицата. Едва ли има какво повече да кажа за тази поредица, изписали са се и са се казали предостатъчно неща.
    Истинско удововлствие беше да чета поста ти, написала си го с лекота и това се усеща. Радвам се, че се "запознах" с още книги, за които не бях чувал, и съм щастлив, че някои от тях вече са в TBR листа ми. :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много ти благодаря за милите думи! Определено трябва да се захванеш с "Пенрин"! Нямам търпение да прочета последната, но и отлагам, защото, ами, защото е последна и не ми се иска да се сбогувам. Надявам се книгите, които си добавил в TBR да ти харесат. ^_^

      Изтриване
  3. По-развълнувана съм за твоя книжен април, отколкото за моя. :D

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Това е адски мило! Ти кои книги мислиш да четеш?

      Изтриване